Stephan Pelger

“My source of inspiration is life itself. Everything is inspiring me, a person, an object, a sunny day or a bitterly cold night, absolutely everything.”
StephanPelger

 

E român, dar prezintă umăr la umăr cu Hugo Boss, Rena Lange, Joop sau JilSander. Obiectivele fotografilor de modă stau ațintite spre catwalk-ul pe care manechinele lui skinny pășesc învăluite în mătase sau încorsetate în plastic și neopren. Gloria i se măsoară în rândurile editorialelor de modă din Vogue sau Tatler Magazine, care-l consemnează. Are propriul brand, la care nu ar renunța decât dacă Coco Chanel însăși l-ar implora să o ajute în fashion… E Stephan Pelger și, în România, nu mai are nevoie de nicio introducere!

Drumul în modă a început încă de când avea 13 ani și decora vitrina reprezentanței din Brașov a brandului Benetton în magazinul pe care-l avea mătușa lui. „Șansele de a face modă în România, la acel moment, erau practic nule. De aceea, părinții mei, împreună cu mătușa mea, au hotărât să mă trimită la o facultate din străinătate. Institutul de Modă de la Viena părea cea mai bună opțiune pentru mine. Astfel, la 18 ani stăteam deja singur la Viena și eram unul dintre cei 11 elevi în clasa de modă. Un nou capitol în viaţă începuse, locuiam singur la Viena şi toată lumea era a mea. Cei patru ani petrecuți acolo m-au format profesional, m-au schimbat enorm. Bazele acestei meserii ţi le poate da numai un studiu de specialitate. Mai mult decât atât, m-am format și ca om. Viaţa liberă, într-o ţară şi într-un oraş din Vest, pentru un tânăr în formare, mi se pare extrem de valoroasă. Am cunoscut persoane care au fost și vor rămâne importante pentru mine toată viaţa. În facultate ne-au fost puse la dispoziție mai multe branduri, iar fiecare student putea să-și aleagă brandul preferat pentru examenul de diplomă. Opțiunea mea a fost influențată de timpul îndelungat petrecut alături de Benetton și Sisley. Le cunoșteam și le înțelegeam exact filosofia, știam exact ce vreau să fac și să concep pentru aceste branduri”.

A făcut și „munca de jos”, a însăilat pene și paiete pentru Missoni, a decorat vitrine, a lucrat ca stilist la SchellaKann și Di Vercallo. „Din acești ani și internshipurile pe care le-am făcut am învățat o grămadă de lucruri pe care le folosesc și astăzi în munca mea. Această muncă de jos m-a făcut să înțeleg ce înseamnă să clădești un business și ce muncă e în spatele oricărui brand celebru. În 2004, prietena mea din copilărie a hotărât că era timpul să facem ceva… ceva ce nici noi nu ştiam exact câtă muncă implică: un atelier de modă. În acelaşi an am plecat din München, unde aveam un post foarte bine plătit, ca să vin în Bucureşti”.

O vreme și-a dorit să lucreze pentru Chanel. „Acest vis îl are orice tânăr designer! Că e Chanel, Dior sau alt brand faimos… orice tânăr designer ieșit de pe băncile facultății visează să lucreze într-o zi pentru o mare casă de modă. Am depășit acest stadiu și, odată cu crearea brandului Stephan Pelger, mi-am îndeplinit adevăratul vis, acela de a avea propriul brand. Iar acum îmi canalizez toată energia pentru a dezvolta acest brand”.